Truskawkowo- malinowy pudding chia

Pudding chia to w ostatnim czasie mój faworyt na drugie śniadanie. Nie tylko dlatego, że chia jest zdrowym superfoods, ale głównie dlatego, że pudding chia jest pyszny i błyskawiczny do przygotowania. Wystarczy zalać nasionka chia mlekiem, w międzyczasie wymieszać, aby nie powstawały grudki, a potem połączyć z ulubionymi owocami lub konfiturą.

Dla kogo pudding chia?

Pudding chia to deser często polecany osobom dbającym o linię i mającym ochotę na coś słodkiego. Deser z nasionkami chia pojawia się także jako słodka propozycja dla osób, które chcą zdrowo się odżywiać, a także dla tych, którzy nie za bardzo lubią spędzać czas w kuchni więc stawiają na szybkie i proste do wykonania przepisy.

Dobrym pomysłem jest wymieszanie nasion chia z mlekiem wieczorem i podanie puddingu na pierwsze lub drugie śniadanie. Można też wymieszać nasionka z mlekiem rano i podać pudding na deser.

Właściwości nasion chia

Nasiona chia określane są jako superfoods czyli są pokarmem zawierającym dużo składników odżywczych i zdrowotnych. Zawierają mnóstwo kwasów omega 3, wapnia, żelaza, magnezu i potasu. Są źródłem pełnowartościowego białka a także błonnika, który reguluje trawienie.

Z czym podawać pudding chia? Najlepsze dodatki do puddingu

Pierwsze przepisy na słynny pudding chia były robione na mleku kokosowym, z dodatkiem mango i dodatkowo posypane wiórkami kokosowymi. W moim odczuciu bez tych wiórków smakuje on zdecydowanie lepiej.

Z czym jeszcze można podawać pudding chia? Moim zdaniem pudding chia można podawać ze wszystkimi owocami sezonowymi. Lubię go z truskawkami, malinami, jagodami, borówkami. Dobrze smakuje też z pieczonym rabarbarem z dodatkiem wanilii czy też z brzoskwiniami. Chyba wszystkie owoce będa się dobrze komponować z nasionkami chia. Na surowo lub po zrobieniu z nich konfitury.

Ja bardzo lubię pudding chia z konfiturą z truskawek z tego przepisu, ale jeśli nie mam jej pod ręką to albo można zjeść go ze świeżymi truskawkami albo można truskawki rozgnieść widelcem i poddusić na gorącej patelni. Ewentualnie możesz pokusić się o porcję dżemu owocowego.

Fit słodkości. Pudding chia bez dodatku cukru

Jeśli zależy Ci na mega zdrowym deserze z chia, bez dodatku cukru, wybierz owoce, które są naturalnie słodkie. Pierwsze importowane truskawki tylko ładnie wyglądają i pachną truskawkami, ale niestety są pozbawione smaku i słodyczy. Deser z takimi owocami będzie po prostu mdły. Jeśli natomiast wybierzesz słodkie owoce sezonowe, wyprażone w słońcu to deser zyska wyjątkowego smaku.

Składniki na pudding chia:

  • 1 szklanka mleka (takie, jak lubisz- może być krowie, kokosowe, migdałowe itd)
  • 1/4 szklanki nasion chia
  • 3 łyżki domowej konfitury truskawkowej
  • truskawki, maliny, borówki do dekoracji
  • 1 łyżka migdałów, drobno posiekanych

Jak zrobić domowy pudding chia?

  1. Nasiona chia wymieszaj z mlekiem, a następnie odstaw do napęcznienia, na ok. 2 godziny. W międzyczasie wymieszaj nasionka, aby nie uformowały się w grudki/ bryłki.
  2. Na dno mniejszych szklaneczek wyłóż porcje domowej konfitury truskawkowej, a potem przełóż porcje napęczniałych już nasionek chia.
  3. Wierzch udekoruj pozostałą konfiturą lub świeżymi owocami.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *