Truskawkowo- malinowy pudding chia

Pudding chia to w ostatnim czasie mój faworyt na drugie śniadanie. Nie tylko dlatego, że chia jest zdrowym superfoods, ale głównie dlatego, że pudding chia jest pyszny i błyskawiczny do przygotowania. Wystarczy zalać nasionka chia mlekiem, w międzyczasie wymieszać, aby nie powstawały grudki, a potem połączyć z ulubionymi owocami lub konfiturą.

Dla kogo pudding chia?

Pudding chia to deser często polecany osobom dbającym o linię i mającym ochotę na coś słodkiego. Deser z nasionkami chia pojawia się także jako słodka propozycja dla osób, które chcą zdrowo się odżywiać, a także dla tych, którzy nie za bardzo lubią spędzać czas w kuchni więc stawiają na szybkie i proste do wykonania przepisy.

Dobrym pomysłem jest wymieszanie nasion chia z mlekiem wieczorem i podanie puddingu na pierwsze lub drugie śniadanie. Można też wymieszać nasionka z mlekiem rano i podać pudding na deser.

Właściwości nasion chia

Nasiona chia określane są jako superfoods czyli są pokarmem zawierającym dużo składników odżywczych i zdrowotnych. Zawierają mnóstwo kwasów omega 3, wapnia, żelaza, magnezu i potasu. Są źródłem pełnowartościowego białka a także błonnika, który reguluje trawienie.

Z czym podawać pudding chia? Najlepsze dodatki do puddingu

Pierwsze przepisy na słynny pudding chia były robione na mleku kokosowym, z dodatkiem mango i dodatkowo posypane wiórkami kokosowymi. W moim odczuciu bez tych wiórków smakuje on zdecydowanie lepiej.

Z czym jeszcze można podawać pudding chia? Moim zdaniem pudding chia można podawać ze wszystkimi owocami sezonowymi. Lubię go z truskawkami, malinami, jagodami, borówkami. Dobrze smakuje też z pieczonym rabarbarem z dodatkiem wanilii czy też z brzoskwiniami. Chyba wszystkie owoce będa się dobrze komponować z nasionkami chia. Na surowo lub po zrobieniu z nich konfitury.

Ja bardzo lubię pudding chia z konfiturą z truskawek z tego przepisu, ale jeśli nie mam jej pod ręką to albo można zjeść go ze świeżymi truskawkami albo można truskawki rozgnieść widelcem i poddusić na gorącej patelni. Ewentualnie możesz pokusić się o porcję dżemu owocowego.

Fit słodkości. Pudding chia bez dodatku cukru

Jeśli zależy Ci na mega zdrowym deserze z chia, bez dodatku cukru, wybierz owoce, które są naturalnie słodkie. Pierwsze importowane truskawki tylko ładnie wyglądają i pachną truskawkami, ale niestety są pozbawione smaku i słodyczy. Deser z takimi owocami będzie po prostu mdły. Jeśli natomiast wybierzesz słodkie owoce sezonowe, wyprażone w słońcu to deser zyska wyjątkowego smaku.

Składniki na pudding chia:

  • 1 szklanka mleka (takie, jak lubisz- może być krowie, kokosowe, migdałowe itd)
  • 1/4 szklanki nasion chia
  • 3 łyżki domowej konfitury truskawkowej
  • truskawki, maliny, borówki do dekoracji
  • 1 łyżka migdałów, drobno posiekanych

Jak zrobić domowy pudding chia?

  1. Nasiona chia wymieszaj z mlekiem, a następnie odstaw do napęcznienia, na ok. 2 godziny. W międzyczasie wymieszaj nasionka, aby nie uformowały się w grudki/ bryłki.
  2. Na dno mniejszych szklaneczek wyłóż porcje domowej konfitury truskawkowej, a potem przełóż porcje napęczniałych już nasionek chia.
  3. Wierzch udekoruj pozostałą konfiturą lub świeżymi owocami.

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *